De branding van Nils
De juiste branding is essentieel voor een opkomende artiest omdat het helpt bij het creëren van herkenbaarheid en onderscheid, het opbouwen van een emotionele band met het publiek, en het presenteren van een consistente en professionele uitstraling. Dit trekt nieuwe fans aan, behoudt bestaande fans, en vergemakkelijkt de verkoop van merchandise. Bovendien communiceert het de artistieke visie van de artiest duidelijk en draagt het bij aan langdurig succes in de competitieve muziekindustrie.
Nils is een multi-talent die zijn eerste muzikale stappen achter de piano heeft gezet, waar hij zichzelf heeft leren spelen. Van daaruit begon hij teksten te schrijven, eerst in het hip-hop genre, maar later ontwikkelde hij zich in het popgenre. Zo kwam hij op de radar van Snelle, die zijn single ‘Onderweg’ besprak in ‘Pingel’, een podcast gepresenteerd door Snelle en Bas Kuipers van Go Ahead Eagles.
Nils heeft eerder succesvol deelgenomen aan FunX Talent, waar hij, zonder enige ervaring, tweede werd. Zijn eerste stappen op het podium zal hij zetten tijdens de “achtentwintig” clubtour van Snelle. Hier zal hij maar liefst tien keer optreden.
Wij hebben Nils volledig kunnen ondersteunen, van de beginfase met het creëren van zijn persoonlijkheid en uitstraling, tot het ontwerpen van zijn branding. Dit omvatte zijn logo, huisstijl en branddeck; de complete visuele identiteit.
Daarnaast hebben wij alle media-uitingen volledig in-house opgepakt, van het fotograferen voor zijn artworks en social media content, tot het filmen van de volledige roll-out van zijn aankondigingen.
Naast het maken van onze eigen beelden voor het project, hebben we ook oud materiaal van Nils zelf gebruikt om meer inzicht te geven in zijn opkomst. Op deze manier hebben we meer emotie en geschiedenis kunnen vastleggen in de vorm van een korte documentaire.